Mural Netflix Luther Zmrok / Fot. B.Witkowski / UMB
Bydgoszcz informuje Fot. B.Witkowski / UMB

W ostatnim czasie mieszkańcy Bydgoszczy mogli podziwiać nowy mural na jednej z kamienic przy Placu Poznańskim. Tym razem to Netflix postanowił wykorzystać potencjał street-artu do promocji swojej najnowszej produkcji fabularnej pt. „Luther. Zmrok”. Głównym elementem muralu jest portret Idrisa Elby, brytyjskiego aktora, który wciela się w postać inspektora Johna Luthera.

To już kolejny mural, który w sposób komercyjny wykorzystuje street-art w Bydgoszczy. W przeszłości Netflix już korzystał z tego sposobu reklamy, zamawiając m.in. malowanie muralu na ścianie bydgoskiej kamienicy przy rondzie Jagiellonów, promującego film „Ballada o Busterze Scruggsie” czy też mural reklamujący film anime „Wiedźmin: Zmora Wilka” na ścianie domu w pobliżu Placu Poznańskiego. Ostatnim z nich był mural reklamujący sensacyjną fabułę „Gray Men”.

Tym razem jednak Netflix zdecydował się na wykorzystanie popularnej postaci inspektora Johna Luthera, który stał się jednym z najlepszych seriali kryminalnych ostatnich lat. Rola ta przyniosła Idrisowi Elbie nagrodę Złotego Globu, a serial zyskał rzesze fanów na całym świecie. Teraz, po kilku sezonach, John Luther powraca w fabularnej produkcji, w której były już policjant i zbieg ściga seryjnego mordercę.

UMB / Bydgoszcz informuje autor zdjęcia.

Reklama w formie muralu na kamienicy to nietypowy sposób promocji filmów czy seriali, ale na pewno przyciąga uwagę przechodniów i stanowi ciekawą formę sztuki ulicznej. Netflix zdecydowanie wykorzystuje potencjał tego medium, pozwalając na zwrócenie uwagi na swoje produkcje w nietypowy sposób. Mural, na którym widnieje portret Idrisa Elby jako John Luther, z pewnością przyciągnie uwagę fanów serialu oraz osób, które jeszcze nie mieli okazji zobaczyć tej produkcji.

Warto zauważyć, że w ostatnich latach Bydgoszcz zyskała wiele ciekawych murali, które zdobią kamienice w różnych częściach miasta. To efekt działań artystów oraz organizacji, które promują street-art jako formę sztuki. Cieszy fakt, że tego typu działania przyciągają uwagę inwestorów, którzy widzą w street-arcie potencjał jako formy reklamy.

Mamy nadzieję, że w przyszłości zobaczymy jeszcze wiele ciekawych murali na bydgoskich ścianach i że będą one cieszyć oczy mieszkańców oraz turystów odwiedzających nasze miasto.

Dodaj swój komentarz