Koncerty Branderburskie w 300. rocznicę ich powstania to trzeci z koncertów III edycji festiwalu BYDGOSKA SCENA BAROKOWA. W wykonaniu Capelli Cracoviensis usłyszymy słynne dzieła Johanna Sebastiana Bacha.

Sobota 16.10.21 o godz. 18.00 w kinie Pomorzanin ( ul.Gdańska 10)

BILETY: www.kinopomorzanin.pl , www.bydgoskascenabarokowa.pl

W programie:

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750):

Koncert Brandenburski nr 2 G-dur, BWV 1048

[…..], Adagio, Allegro

Koncert Brandenburski nr 5 D-dur, BWV 1050

Allegro, Affettuoso, Allegro

Koncert Brandenburski nr 6 B-dur, BWV 1051

[…..], Adagio, ma non tanto, Allegro

O zespole

Chór kameralny i orkiestra CAPELLA CRACOVIENSIS wykonuje repertuar od renesansowej polifonii po wczesnoromantyczne opery na instrumentach z epoki i przy użyciu historycznych praktyk wykonawczych. Zespół gości na wielu ważnych festiwalach: Bachfest Leipzig, Händel-Festspiele Halle, Schwetzingen SWR Festspiele i występuje na światowych scenach koncertowych, m.in. Opéra Royal Versailles, Theater an der Wien, Concertgebouw Amsterdam czy Tchaikovsky Concert Hall. Gośćmi zespołu byli m.in.: Evelino Pidó, Christophe Rousset, Alessandro Moccia, Giuliano Carmignola, Paul Goodwin, Andrew Parrott, Paul McCreesh.
Ostatnie dokonania zespołu to m.in. pierwsze polskie wykonanie dzieł Wagnera na historycznych instrumentach oraz nagrania oper dla wytwórni Decca: Pergolesi – Adriano in Siria oraz Porpora – Germanico in Germania (nagrodzona Diapason d’Or).
CC zrealizowała sceniczne wersje oper: Amadigi Händla, Wesele Figara Mozarta, Orfeo ed Euridice Glucka, a także sceniczne projekty specjalne: madrygały Monteverdiego w barze mlecznym, pieśni chóralne Mendelssohna w lesie, Sen Nocy Letniej Mendelssohna z udziałem dzieci z dysfunkcjami wzroku w roli aktorów, czy mozart requiem karaoke w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego.
CC powstała w 1970 roku z inicjatywy ówczesnego dyrektora Filharmonii Krakowskiej Jerzego Katlewicza, który dzieło tworzenia zespołu specjalizującego się w wykonywaniu muzyki dawnej powierzył Stanisławowi Gałońskiemu. Z biegiem lat Capella Cracoviensis usamodzielniła się organizacyjnie, grając różnorodny repertuar od średniowiecza po prawykonania muzyki współczesnej. Od listopada 2008 roku dyrektorem naczelnym i artystycznym CC jest Jan Tomasz Adamus.

Dodaj swój komentarz