Został ogłoszony przetarg na obsługę i utrzymanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2021 roku. W związku z trudną z sytuacją epidemiologiczną i obserwowanym długotrwałym spadkiem liczby wypożyczeń, w przyszłym sezonie rowerowym będzie funkcjonował w naszym mieście system pomostowy.
Umowa na świadczenie usługi będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na istniejącym, obecnie użytkowanym zapleczu rowerowym oraz istniejących stacjach. Proponowane rozwiązanie wydaje się obecnie optymalnym w sytuacji epidemiologicznej, spadającej liczby wypożyczeń oraz trudnej sytuacji tej branży w innych miastach Polski. Przepisy dotyczące postępowań przetargowych, uniemożliwiają zlecenie usługi w 2021 roku dotychczasowemu operatorowi. Konieczne jest więc wyłonienie operatora w drodze przetargu.
W ciągu ostatnich pięciu lat, Bydgoszczanie wypożyczyli miejskie rowery dwa miliony razy i przejechali setki tysięcy kilometrów. 31 października skończyła się dotychczasowa umowa na system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA).
Pomimo coraz większej liczby dróg rowerowych w mieście, kolejnych stacji rowerowych i coraz lepszej jakości świadczonych usług, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, tracił kolejnych użytkowników,
Niewątpliwie wpływ na spadek zainteresowania rowerami w ostatnim okresie miały: okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń epidemiologicznych oraz pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg czy skuterów. Z uwagi na spadek popularności wypożyczalni rowerów publicznych ma tendencję ogólnokrajową, wprowadzimy w przyszłym sezonie rozwiązanie alternatywne, które utrzyma funkcjonalność systemu przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych.